Weer thuis nu - Reisverslag uit Bergen op Zoom, Nederland van Arlene - WaarBenJij.nu Weer thuis nu - Reisverslag uit Bergen op Zoom, Nederland van Arlene - WaarBenJij.nu

Weer thuis nu

Door: Arlene

Blijf op de hoogte en volg Arlene

11 Juni 2010 | Nederland, Bergen op Zoom

Jambo,

We zaten de laatste dagen dus in Nungwi!
Daar hebben we heerlijk genoten van de zon, zee en het strandje/ligbed en de coctails en het heerlijke eten (alweer!)
Maandag zijn we naar het Aquarium geweest... wat het precies was wisten we van te voren ook niet maar toch maar even kijken... Ze hebben er zeeschildpadden! het is een soort bassin, tussen de rotsen is een bassin van zeewater dat ok in verbinding staat met de zee dus er is ook eb en vloed daar... We kunnen naar binnen betalen 4euro entree en mogen dan de turtles voeren zoveel we willen en we mogen met ze zwemmen, en alles wat we verder nog willen kan en mag ook haha we zijn toch maar weer de enige gasten van vandaag.
Het is echt super gaaf! de grootste is 28jaar en echt heel groot! de verzorger zegt dat je hem bij z'n schild mag pakken en dan gaat ie met je zwemmen... en dat doet ie ook echt! Soms gaat ie ineens heel diep onderwater en als we dan loslaten komt ie weer terug zwemmen =)
Mooie ervaring!
Als de schildpadden 30jaar zijn worden ze terug vrijgelaten in de zee want vanaf dan gaan ze ook broeden.
Dinsdag rond 10uur zijn we met de DallaDalla naar Stonetown gegaan, hebben we daar een ticket voor de laatste ferry gekocht en kwamen we rond 18.00 aan in Dar es Salaam.
Om 6.00 gaan we vliegen naar Cairo, vanuit het vliegtuig zie ik nog een aantal piramides als we daar gaan landen, en dan moeten we 6uur wachten op de airpot voor onze volgende vlucht.. alles gaat goed en we komen optijd aan in Frankfurt, daar hebben we al snel onze tassen en moeten we wachten op onze ICE trein.
Om 23.09 kom ik aan in Keulen en staat Tine me op te wachten :-) Fanny wordt opgehaald en ik blijf vannacht nog even bij Tine, lekker bijkletsen.
Donderdag toch echt weer naar huis, 4uur met de trein maar die gingen toch best snel voorbij.
Nu dus weer helemaal thuis en een poging doen om Hakuna Matata te blijven, volgende week tentamens....

Liefs

• 11 Juni 2010 - 08:05

Elise:

lijkt me echt super grappig met die schilpad!!!!

welkom back home !

x