2de excursie... - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Arlene - WaarBenJij.nu 2de excursie... - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Arlene - WaarBenJij.nu

2de excursie...

Door: Arlene

Blijf op de hoogte en volg Arlene

30 Mei 2010 | Tanzania, Dodoma

Jambo, poa, safi?
Hallo, hoe gaat het, goed? :-P

Het busje waar we in zouden gaan, reed niet meer...
Nu zijn we heelluxe met de taxi gegaan, is toch wel heel anders met z'n 2e reizen dan alleen maar toch ook wel gezellig =)
Onze bungalow, zit 10meter verwijderd van het strand, en het strand is bijna wit en het water kei blauw en ook nog eens super warm, net alsof je in een warm bad stapt alleen is het dan zout...
De hele dag hebben we genoten van het zonnetje, bij ons parasolletje en aan de zee. Natuurlijk komen er wel continu mensen langs om verkooppraatjes te houden of andere praatjes... uiteindelijk hebben we bij een Masai wel een armbandje gekocht en staan we met hem op de foto haha een echte Masai krijger, hij zag er wel mooi uit, net als uit de film met z'n kleden...
savonds gedoucht met behulp van een fles water want echt veel water kwam er niet uit de douche..
achter de bungalows zit gewoon een dorp/allemaal huisjes en mensen overal... maar er zijn bijna geen toeristen ws 15 binnen een schaal van 30km... dus op het strand enzo zijn we helemaal alleen...
savonds hebben we een barretje/hut gevonden waar we een malibu aan het strand hebben gedronken =)
Daarna vroeg naar bed want voor morgen/nu ik dit schrijf vandaag... gaan we op dolphintour...
Om 6.00worden we opgehaald en gaan we naar het plaatsje Kizimkazi, we nemen onze snorkel mee en stappen in een houtenbootje waar we weer onze eigen captain en bootsman hebben... tijdens het varen zijn ze ondertussen ook aan het vissen, en helaas hebbenz e beet... een hele grote mooie vis... ik heb niet echt meer gekeken verder, de haak werd eruit gehaald en er was allemaal bloed, zag er heel vies uit! je zou er geen vis meer van willen eten :(
Daarna zagen we de dolfijnen vrij snel, yeaaah dat is wel leuk! zodra ze dichtbij waren zei de captain, are you ready? en moesten we onze snorkelset ready maken en in het water springen hahaha dat noemen ze zwemmen met dolfijnen... maar die dolfijnen zijn gewoon wild dus zwommen elke keer natuurlijk gewoon weg... Zou ik ok doen als ik een dolfijn was en er telkens rare mensen om me heen in het water sprongen...
Nou 2 keer hebben we ze onderons door zien zwemmen, dat was wel mooi, de rest van alle sprongen waren voor niks maar toch was het wel grappig.
Elke keer springen we uit de boot, kijken, en weer terug het bootje in klimmen...
Daarna zijn we nog even gaan snorkelen boven het rif, weer mooie visjes gezien en daarna weer terug gevaren..
Bij het hostel krijgen we nog een klein ontbijtje van de eigenaar en maken een praatje (een echte afrikaan/tanzinaan die niet zo goed engels spreekt en scheel kijkt...) hihi
Daarna nog in de schaduw gelezen, want we zijn gistere behoorlijk verbrand dus hebben we vandaag de zon maar even gemeden.
Nu heeft de eigenaar ons naar een schooltje gebracht waar mooie laptops staan die we even mogen gebruiken, dit is gesponserd door project:ZAP... hangen een paar flyers van rond, best leuk het ziet er goed uit.
ik ga m'n verhaaltje afsluiten, want de eigenaar wacht hier achter me...

Morgen gaan we naar het volgende dorpje, 10km verder Bweejuu.

Asante voor jullie reacties, leuk dat jullie wat schrijven! =)

Liefs,

  • 30 Mei 2010 - 14:19

    Papa:

    Ik ben benieuwd naar je foto's hoor, het klinkt geweldig. Wij zitten de hele zondag binnen omdat het met grote regelmaat regent ... (we zouden eigenlijk naar het Gipsy festival gaan). Geniet maar van al dat moois! X

  • 31 Mei 2010 - 06:39

    Ellen:

    Hoi lieve Arlene,
    Wat schrijf je weer een fantastisch verslag elke keer, ben echt trots op je en op deze manier zijn we er toch een beetje bij!
    Wat maak je een hoop mee joh, geweldig!
    Het klinkt allemaal zo onwerkelijk, geniet er van en we zijn reuze benieuwd naar al je foto's!!
    Veel liefs van ons allemaal x Ellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Dodoma

Arlene

Ik ben Arlene, 25 jaar en ben nu 4de jaars student Social Work, SPH... In 2009 ben ik mei voor het eerst zelf gaan reizen, eerst een maandje vrijwilligerswerk in Zuid-Afrika en daarna traveling and exploring, dit was echt een super ervaring! Daarna op vakantie geweest met m'n vader naar Marokko, en daarna ben ik zelf nog weer terug gegaan naar Marokko voor weer 2 weken. In 2010 weer begonnen met school dus was even iets minder reizen maar ik ben nog even 2 weken op Zanzibar geweest en wat andere tripjes tussendoor :)En nu kwam er de mogelijkheid om een stage in het buitenland te doen en het lijkt me heerlijk dit in een warm/mooi/cultureel en interessant land te kunnen doen! Ik ben terug gegaan naar Zuid Afrika maar naar een gedeelte waar ik nog niet ben geweest, Port Elizabeth ligt aan de zuid-oost kust van Zuid Afrika. Het was een bijzondere ervaring om hier mijn stage en tijd door te mogen brengen. Ik mijn reisverslagen geloof ik hiervan allemaal verwijderd omdat organisaties dit lazen en mij hierop commentaar gaven en omdat ik dit als vervelend heb ervaren heb ik ervoor gekozen familie en vrienden de verhalen te mailen...

Actief sinds 04 Maart 2009
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 36623

Voorgaande reizen:

25 Mei 2010 - 09 Juni 2010

Tanzania

04 Mei 2009 - 23 Juli 2009

Mijn eerste reis

17 April 2009 - 26 April 2009

wintersport

Landen bezocht: