Bush Bush - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Arlene - WaarBenJij.nu Bush Bush - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Arlene - WaarBenJij.nu

Bush Bush

Door: Arlene

Blijf op de hoogte en volg Arlene

05 Juni 2010 | Tanzania, Dodoma

Mambo, Ik schrijf even een heel kort verhaaltje nu want ik wordt hier lekgeprikt door de muggen....

Marein; zo goed is m'n swahili nog niet hoor, pole pole, hihi maar verder is het lekker hier hoor! heb de aapjes op de foto.

Papa: inderdaad heeerlijk!

Elise: sorry....x

Van Bwejuu zijn we naar Pongwe gegaan, iets verder naar het noorden toe, Fanny had iets gevonden op het internet het heet, Baby Bush..
De chauffeur kent het niet, maar hij vraagt het gelukkig voordat we al te ver verdwalen aan de mensen op straat, eerst weet niemand het maar dan ineens wel... blijkt dat niemand de engelse naam kent alleen degene in t swahili: Mtoto Washambe, als ik het goed heb onthouden...
jaja... nou het is heel schattig, er zijn 2 banda's/bungaloowtjes en de eigenaar is en zanzibaraanse man, die super vrolijk is.
Het ziet er allemaal erg goed verzorgd en gezellig uit. De werking van bepaalde dingen valt een beetje tegen maar ach dat is ook wel weer grappig, we hebben geen water uit de kraan of douche en de wc trekt maar 3 keer per dag door, zo langzaam loopt de spoelbak vol...
Verder natuurlijk geen stopcontcten die uit de bomen groeien... en we hebben alleen s 'avonds een paar uur licht wanneer hij de generator aan zet...
Het eten is echt heerlijk, ik krijg een super lekkere verse visstick, echt super!
S'avonds maakt ie een kampvuur en komen er wat locals.. en ook de bush baby.... ja dat wist ik ook niet maar het is een klein diertje dat lijkt op een koala beertje en een aap en een eekhoorn haha ik heb hem fruit gevoerd... er leeft hier een groep van ongeveer 20 bush baby's... daarna is het dus vernoemd.
Lekker geslapen onder t muskietennet
Verder is er hier echt helemaal niks te doen, alleen bush en strand haha dus we hebben gewoon gechilld.
Oja we hebben we echt een nog mega lekkerder ontbijt gehad met zoveel lekker fruit mmmm!

Nu zitten we in Nungwi, morgen meer want de kriebel wordt te erg!

Bye daaie....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Dodoma

Arlene

Ik ben Arlene, 25 jaar en ben nu 4de jaars student Social Work, SPH... In 2009 ben ik mei voor het eerst zelf gaan reizen, eerst een maandje vrijwilligerswerk in Zuid-Afrika en daarna traveling and exploring, dit was echt een super ervaring! Daarna op vakantie geweest met m'n vader naar Marokko, en daarna ben ik zelf nog weer terug gegaan naar Marokko voor weer 2 weken. In 2010 weer begonnen met school dus was even iets minder reizen maar ik ben nog even 2 weken op Zanzibar geweest en wat andere tripjes tussendoor :)En nu kwam er de mogelijkheid om een stage in het buitenland te doen en het lijkt me heerlijk dit in een warm/mooi/cultureel en interessant land te kunnen doen! Ik ben terug gegaan naar Zuid Afrika maar naar een gedeelte waar ik nog niet ben geweest, Port Elizabeth ligt aan de zuid-oost kust van Zuid Afrika. Het was een bijzondere ervaring om hier mijn stage en tijd door te mogen brengen. Ik mijn reisverslagen geloof ik hiervan allemaal verwijderd omdat organisaties dit lazen en mij hierop commentaar gaven en omdat ik dit als vervelend heb ervaren heb ik ervoor gekozen familie en vrienden de verhalen te mailen...

Actief sinds 04 Maart 2009
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 36622

Voorgaande reizen:

25 Mei 2010 - 09 Juni 2010

Tanzania

04 Mei 2009 - 23 Juli 2009

Mijn eerste reis

17 April 2009 - 26 April 2009

wintersport

Landen bezocht: